Xurros

Existeix un esmorçar més tradicional que uns bons xurros acabats de fer, calentons, mullats en xocolata desfeta?

1 litre d'aigua - 1/2 kg de farina - 1 sobre de llevat - oli per a fregir - sucre

1. Barrejar la farina i el llevat i passar-ho per un tamís. Fer la forma de volcà amb el seu foradet. D'altra banda posar l'aigua en un cassó al foc amb un pessic de sal fins que estigui tèbia.

2. Quan estigui tèbia abocar al volcà i treballar la massa durant 10 minuts fins que tingui una textura ben fina. Llavors posar-ho a la màniga pastissera amb l'accessori estriat.

3. Fregir en oli ben calent i si no sou maldestres amb la màniga pastissera, com jo, feu espirals a l'estil tradicional i si ho feu fatal igual que jo, doncs amb uns llacets com els meus ja feu.

4. Una mica de sucre per sobre i a mullar en xocolata desfeta. I després cap al gimnàs.

Comentaris

Gemma ha dit…
Això és pecat de gula!!
Estic d'acord amb tu, és un esmorzar molt tradicional, sobretot després d'haver sortit de festa la nit anterior :)
Però llavors has de passar pel gimnàs per compensar! ;)
Maria ha dit…
Uf!! No hi havia pensat mai en fer jo mateixa els xurros, amb l'ho bons que són i amb xocolata, mmm...
Ja t'explicaré si m'han sortit tant bé com els teus :)

Entrades populars