Spaghetti a la carbonara

Aquesta recepta és un clàssic! Quan era petita em vaig tornar boja pels spaghetti a la carbonara que cuinaven a l'Hotel President d'Andorra. Sempre que hi anaven me'n demanava un plat ben gros. Se'm feia tran gros que m'imaginava que em devoraven els spaghetti a mi. Així que vaig saber cuinar mínimament em vaig interessar per aprendre'n i tot i que em queden prou bons mai els he tornar a menjar com els de l'hotel. Li dedico la recepta a l'Esther.

250 gr d'spaghetti - 125 gr de bacó - 40 gr de mantega - 1 ou - 25 gr de formatge parmesà ratllat - sal i pebre - nata líquida

1. Posar la pasta a coure en abundant aigua bullent, lleugerament salada, i removeu-la de tant en tant mentre dura la cocció. Mentre es cou la pasta, batre l'ou amb una mica de pebre i 1 cullerada de formatge parmesà. Reservar-ho.

2. En una cassola, sofregir amb la mantega el bacó tallat a tires primetes, anar-les girant pequè s'enrosseixin de manera uniforme. Baixar el foc al mínim i posar-hi la nata líquida al gust, quan comenci a reduir abocar-hi l'ou i salpebrar.

3. Tot seguit escòrrer la pasta i posar-la a la mateixa cassola amb la salsa i barrejar tot seguit abans que es cogui l'ou. Treure del foc, abocar la pasta als plats i empolsar-la amb el formatge ratllat. Es serveix tot seguit.

Comentaris

gemma ha dit…
És un dels meus plats de pasta favorits... encara que també és un dels que pitjor fan a molts restaurants, oi?
LittleGrassHopper ha dit…
Sí, noia, és complicat trobar un restaurant on el cuinin perfecte. A més sempre que me'l demano a un restaurant resulta ser un plat completament diferent...
esther ha dit…
UOOOOOO!!! M'encanten els teus spaguetti a la carbonara, certament jo tampoc he aconseguit menjar uns iguals a cap restaurant. Gràcies per la dedicatòria, coom em coneixes... Es podria dir que som les reines de la "pasti": tu spaguetti i jo macarroni, tutto delicioso!
oriol ha dit…
Quin sustu he entès les reines de les “pastis”… Per cert Esther Y LOS MACARRONES CON TOMATE, esto es indignante!!!

Entrades populars