Bacallà confitat amb musselina d'all

Aquest plat el menjava sempre que anava a un restaurant de Sants que es diu Blau. Fan un menjar molt bo amb una relació qualitat-preu excel·lent. Bé, doncs aquesta jo crec que és una recepta per a dies especials. No tenen perquè ser festius. Un dia qualsevol reconvertit.

Un parell de lloms de bacallà (jo vaig utilitzar el bacallà al punt de sal de La Sirena)
1 ceba - 1 ou - 1 all - oli - sal

1. En un cassó poseu oli fins que creieu que cobrirà el bacallà. Quan arribi a 60 graus afegiu-hi el bacallà i ho treieu del foc. Es deixa que es cogui fora del foc uns 6 minuts. L'oli que ens sobri de confitar el bacallà el podrem fer servir per cuinar altres receptes de peix, per exemple. Només cal que el guardem a banda.

2. Mentrestant s'ha d'haver tallar la ceba en juliana i posar-la a confitar, per exemple, amb una mica de l'oli del peix. Quan la tinguem confitada la posem al plat com si fos un llit (així en diuen d'això, els grans xefs). A sobre de la ceba, el llom del bacallà i com a colofó la musselina d'all.

3. Per fer la musselina d'all hi ha vàries opcions, per internet he trobat diferents receptes: fer un all-i-oli senzill; rebaixar-lo amb nata líquida o per exemple fer un all-i-oli amb el rovell d'un ou (una maionesa d'all) i montar a punt de neu la clara d'ou i afegir-la a la maionesa. Jo em vaig decidir per aquesta última opció perquè em va semblar molt curiosa.

4. Ja només cal posar-ho al gratinador fins que la musselina es posi moreneta! I a menjar! Per cert, també es pot substituir la ceba confitada per patata fregida o feta al forn, o totes dues coses!

Comentaris

Anònim ha dit…
es de l'estil ferran adria
marieta ha dit…
l'he fet avui per dinar, per una celebració especial, i ha estat tot un èxit. Gràcies!!!

Entrades populars