Risotto de carbassó

El risotto és un plat que m'agrada molt, d'aquells que practico i practico per cuinar-lo sempre que puc. M'encanta. I si se li perd la por i es cuina és fàcil que quedi molt bé. A més, és un plat molt versàtil en quant a ingredients i es poden variar segons els gustos o les necessitats de la nevera.

Jo en aquest cas tenia carbassó així que l'ingredient principal ha estat aquesta verdura. També he fet servir una ceba, 1 got d'arròs de gra curt i rodó, 35 grams de mantega, 1/2 litro de caldo de verdures, 40 grams de formatge parmesà, sal i pebre.

Es sofregeix la ceba en una paella amb la meitat de la mantega i una miqueta d'oli a foc lent, vigilant que la ceba no es dauri gaire. Ha de quedar transparent. Tot seguit s'hi tira l'arròs i es barreja bé amb la ceba. Es tracta que l'escalfor segelli l'arròs i no es trenqui quan es cogui amb el líquid. Així s'aconsegueix que quedi cremós, però no pastós. S'ha de vigilar que l'arròs no es torri.

Tot seguit s'hi aboca una mica de caldo, que ha d'estar calent (pràcticament bullint) perquè no baixi la temperatura de cocció, i així que l'arròs l'absorbeixi repetir l'operació, remenant suaument la barreja. El temps de cocció pot variar, però normalment són uns 20-25 minuts. Tot i així és millor anar tastant per comprovar el punt de cocció correcte.

Un cop l'arròs estigui cuit, apagar el foc i afegir la resta de mantega i el formatge. Barrejar-ho i rectificar de sal i pebre. S'ha de menjar calent, perquè fred no val res. Aquesta és la recepta base, s'hi poden afegir els ingredients que es vulguin. En aquest cas jo vaig fer servir carbassó, que vaig coure amb la ceba, i caldo de verdures. Si es fa amb gambes, per exemple, jo utilitzaria una miqueta de vi blanc i caldo de peix. Sofregiria les gambes amb la ceba i les reservaria per barrejar-les després amb la mantega i el formatge. És qüestió d'anar provant.

Comentaris

oriol ha dit…
Genial, sencill y tremendament bo!

Entrades populars