Pollastre amb salsa

Qui no ha menjat mai un bon pollastre rostit, amb salsa i molt de pa per sucar? De tota la vida a les cases s'ha menjat el pollastre sencer tallat meitats o a quarts rostit amb verdures i patates i amb molt de suc.

L'altre dia com em sobraven uns pernilets de pollastre em vaig decidir a fer-ho perquè tot i sent una recepta senzilla és molt agraïda. Cadascú hi pot posar les verdures que vulgui o de les que disposi, que mai no se sap el que pots tenir a la nevera.

El primer que cal fer és daurar el pollastre per totes bandes. El greix que deixarà anar s'aprofita per rostir les verdures. Jo hi vaig posar una ceba i un gra d'all ben picats, un porro, dues pastanagues tallades a daus i tres tomàquets madurs tallats a quarts. Quan totes les verdures estiguin a mig rostir s'afegeix el pollastre i caldo o aigua, i un parell de patates tallades maldestrament, el que en castellà es diu "a cachelos". Es tapa i es deixa coure. Uns 20-30 minutets seran necessaris perquè el pollastre estigui fet, tot i que pot variar segons el tamany del pollastre. Quan estigui ja al punt, es serveix el pollastre en els plats i la meitat de les verdures i el suc es passen pel xino. Així quedarà una salsa fina, però amb trossos de verdures rostides. També es pot passar tot pel xino, com es vulgui. I només queda regar el pollastre amb la salsa i agafar un bon tros de pa!

Comentaris

Cheto Cheta ha dit…
En esta foto hay un espíritu!!!
iris ha dit…
Sí, el espíritu del oriol que no quiso esperar a que hiciera la foto para empezar a comer!

Entrades populars